To kampe for U10 OB lørdag

05. maj 2024 kl. 10:03

DBU A-kamp i Dalum

Lørdag formiddag matchede OB og Dalum hinanden i en fed kamp på græsbanerne ved Tingløkkeskolen. Der var en masse gode mål og flotte redninger i begge ender. Defensivt fungerede det godt, men offensivt havde drengene svært ved at lave spil-kombinationer, som ellers var vores fokuspunkt.

Det resulterede til mange 1v1 situationer, som drengene lykkedes godt med, men vi var alle sammen enige om til sidst, at vi hellere ville have haft flere kombinationer, da det var vores fokus.

U10 “opvarmningskamp” v OKS U11

I næste uge drager 12 OB-drenge med trænere til Belgien til FC Kleit Cup, hvor modstanderne i gruppen er Genk, Lille og Mönchengladbach.

Derfor havde vi arrangeret en kamp mod OKS U11M, som forberedelse til at møde fysiske og dygtige hold.

Der skal lyde en stor tak til OKS, som var meget imødekommende ift. hvordan vi bl.a. ønskede modstanden skulle være, for at få det til at ligne, hvad det kommer til at blive i Belgien.

Drengene leverer en virkelig flot indsats alle 60 minutter. Specielt de første 20 minutter, hvor den stadig står 0-0 og vi endda har haft mulighed for selv at score. I slutningen af begge halvlege går det dog hurtigt i den ene ende af banen, trods vi selv får skabt et flot mål.

Kampen gav et godt billede på, hvad vores styrker og svagheder er, når vi bliver overmatchet fysisk. Drengene virker klar!